måndag, juni 06, 2016

Paradispelle - Ful, Fattig & Farlig (Video)

Schmooveman, Pelle P och nu Paradispelle. Ja, kärt barn har onekligen många namn. Tillsammans med kollegan BIM i sin grupp USCH släpptes för ett år sedan deras senaste fullängdare De La Beratorie och för snart en månad sedan kom EP:n Swingpjatt. För er som missat det så släppte Paradispelle sin EP Ful, Fattig & Farlig två veckor innan den nya USCH EP:n kom där han i samma veva bytte till sitt nya artistnamn.

Igår släpptes en video till titelspåret från EP:n. En video där vi får se Paradispelle drifta runt i en bil samtidigt som han spottar ur sig sina flerstaviga rim. Solen i videon gör en påmind om det fantastiska vädret vi har haft i några veckor och jag blickar ut och tar mig en funderare på om jag inte ska ladda mobilen med den nya EP:n som jag råkat missa och bege mig ut på en promenad..

Ladda ner EP:n från Gatuslang.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar