måndag, maj 23, 2016

Kniva - Bilder Av Ensamhet EP (2016)

Jag upptäckte Kniva genom något av alla mail vi får från er upcomming rappare som ni skickar till oss, vilket ni för övrigt ska ha ett stort tack för! Han har nu släppt sin debut-EP Bilder Av Ensamhet som kom för någon vecka sedan.

Temat från EP-titlen är genomgående. Tankar, funderingar och så en deppig touch på produktionen för det där härliga samspelet mellan text och musik. Instrumentalen i Tusenkniven får mig att tänka på Ondas låt Jag Föll från hans senaste EP medans jag möts av abstrakta bars som sluts upp av Baerett samt Miklo & Tusenfalk. Det absolut starkaste spåret är Fågel Blå som ni alla borde ge en chans. Ensamhet, smärta och längtan. Bara det blir starkt. Men när Anima med sin starka röst kommer in på refrängen så är saken verkligen biff. EPn kunde däremot varit lite längre.

Hela EPn är producerad av Kniva själv och mixen står Miklo & Tusenfalk för.

01. Jag Drar
02. Någontinghet (ft. Miklo & Tusenfalk)
03. Fågel Blå (ft. Anima)
04. Tusenkniven (ft. Baerett Och Miklo & Tusenfalk)
05. Alpha Omega
06. Välkommen

Lyssna via Spotify
Klicka här för att köpa EPn på fysisk CD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar