söndag, april 17, 2016

Kim Gambino - Helvetet Va Fullt Så Jag Kom Tillbaka (2016)

Det är ungefär åtta år sedan jag hörde Kim Gambino första gången. På den tiden gick han under artistnamnet Fakal och återfanns oftast på låtar tillsammans med Slusken som släpptes i audioforumet på Whoa. Nu några år senare har han hunnit med att släppa tre album med sin grupp De Omutbara och det har blivit dags för hans solodebut Helvetet Va Fullt Så Jag Kom Tillbaka.

Som så ofta när det gäller Kim så är albumet fullproppat med mörka beats i boombap-tappning, attityd och hårda texter. Skivan är precis hur man förväntat sig att Kims första skiva ska låta och har dessutom ett gäng gäster bestående av Östblockarn, Martin Zamora, Thomas Kvick, Mfs, BIM, Jas The Cat, Fred Alert, Onkel Fix och Benyah. Alla beats är producerade av De Omutbara-kollegan Fred Alert förutom de två låtarna E-tunas Stolthet och Utan Samvete som båda är gjorda av Rolf Jazzgård (tidigare Skrytmåns) från Gruppen 3G. Fred har dessutom mixat och mastrat hela albumet.

01. Intro
02. 32 Rader Ondska
03. Helvetet Väntar (Feat. Jas The Cat)
04. Sätter Press På Dom
05. Jag Har Gåvan
06. Ignoransen (Feat. Östblockarn, & Fred Alert)
07. Utan Samvete (Prod. Jazzgård)
08. Inte Nån Av Er (Feat. ÖstblockarnMartin Zamora & Mfs)
09. Min Historia (Remix)
10. E-Tunas Stolthet (Feat. Fred Alert) (Prod. Jazzgård)
11. Helvetet Var Fullt (Feat. Onkel Fix)
12. Stureplansmassakern (Feat. BIM & Benyah)
13. Mina Tankar
14. Tre Musketörer (Feat. Thomas Kvick & Fred Alert)
15. Pärleporten
16. Ihopchoppat (Bonus) (Feat. Fred Alert)


Lyssna via Spotify
Ladda ner skivan via Gatuslang.se

1 kommentar: