onsdag, februari 24, 2016

Ny säsong av podcasten Gatuslang annonserad – premiär 1:a mars

Pontus Gustavsson, den ensamma pionjären bakom fördjupningspodden Gatuslang, är i startgroparna för lansering av sin femte säsong. I egenskap av att vara ensam i sitt slag så har han gett alla intresserade av den svenska hiphopen ett utskott för mer kunskap och djupare förståelse för genren, intervju efter intervju. I tidigare säsonger har lyssnare erbjudits en rad etablerade artister, en del som lagt micken på hyllan, men även branschfolk har fått möjlighet att delge sina vinklar och sin syn på svensk hiphop. På så vis har Gatuslang skapat sig ett eget krypin på internet där ingen riktigt varit och trampat förr. Ren vinst för den intresserade lyssnaren, med andra ord.

Nytt för femte säsongen är att intervjuerna kommer göras i restaurangmiljö då Gatuslang ingått partnerskap med en resturang på Norrmalm i Stockholm. Som första gäst står EP-aktuelle Nomad, även en del av Som Fan, redo att redogöra sin karriär och delar ur sitt liv. Efter honom följer det fortsatt en rad spännande personer som på ett eller annat vis varit delaktiga inom svensk hiphop.

– Svensk hiphop har varit min stora kärlek i över 20 år. Jag trodde aldrig att jag skulle hålla på så här länge som jag gjort. Att 2016 blir det femte året av Gatuslang känns riktigt mäktigt. Att jag lyckades ta mig över den magiska gränsen 100 avsnitt och få så mycket kärlek av mina lyssnare är det som motiverar mig. Nu jobbar jag mot nästa magiska gräns som är över 1 miljon unika lyssningar, säger Pontus Gustavsson i sin pressrelease.

Premiären för nya säsongen blir den 1:a mars och det kommer i vanlig ordning finnas tillgängligt där podcasts alltid huserar - i din lokala podcaster-app alternativt via Gatuslangs hemsida. Om alla pusselbitar faller på plats så kan ni också se fram emot en intervju med Pontus via HHNS.se inom en snar framtid. Alltså, nya säsongen börjar den 1:a mars och nya avsnitt kommer därefter släppas regelbundet.

Mer info?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar