torsdag, januari 28, 2016

Organismen - Åhnäe

Idag släpper Ledighetsmaskinen sin andra singel för i år. Det är även andra gången vi hör Organismen då han gästade Daltone på den första singeln, Så Mycket Mer, vilken släpptes för två veckor sedan. Idag släpps första smakprovet på det kommande mixtapet Organismen släpper tillsammans med producentduon The Usual Suspects, dvs. Severe Beats och Slay Ferizi. Låten heter "Åhnäe" och mixtapet tituleras Inte En Dag För Sent. Ett exakt datum för release av Inte En Dag För Sent är ännu inte annonserat.

– "Imorgon släpper jag första singeln från mitt kommande mixtape "Inte En Dag För Sent"! Sedan jag och The Usual Suspects (Severe & Slay) slog våra säckar ihop i somras så har vi lyckats skapa en otrolig mängd musik tillsammans. På något sätt har jag liksom fått en nytändning när det kommer till skrivandet. Därför ska det bli så sjukt kul att få visa er allt det nya!", skriver Organismen via sin instagram igår.

"Ähnäe" som singel är på samma nivå vi blivit bekväma med gällande Organismens musik, också är den i samma stuk vi på senare tid har kunnat staka ut tendenser till. Jag vet inte exakt hur jag skulle vilja beskriva vad jag menar med det uttalandet, men visst känns det som Organismen är mer bekväm i sitt eget skinn än någonsin? Vad som alltid varit bra har naturligtvis blivit bättre men också mer självsäkert och med en tydligare attityd. Han går mer bredaxlad längs gatan helt enkelt, och det med all rätt. Jag menar, så många år och så många släpp, självklart bär det med sig en självfallen pondus. "Åhnäe", tillsammans med hans egna utlåtande om en nytändning, visar sig bekräfta den tesen.

Medan svenska hiphopscenen bör vara ganska vana vid Organismen i dagsläget så kanske ni undrar mer vart ni känner igen namnet på producentduon från. Jo, The Usual Suspects är normalt en del av gruppen Cold As Hell tillsammans med Lyrical och Anterluz där de två sistnämnda står för rap över producentduons instrumentala verk. Gruppen släppte en självbetitlad EP förra året och är i dagsläget på gång med nytt material. Inget datum för release finns annonserat i detta fallet heller. Vill ni kolla in något med Cold As Hell så rekommenderar jag låten Top So Lonely - kolla in den här. Annars hittar ni EP:n genom att följa denna länk.

Organismen släpper första singeln, Åhnäe, från sitt kommande mixtape - Inte En Dag För Sent. Låten är producerad av The Usual Suspects (Severe & Slay) och släpps via Ledighetsmaskinen och Universal Music. Den finns ute nu.

Lyssna via Spotify
Lyssna via TIDAL
Lyssna via Apple Music
Köp via iTunes Store


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar