lördag, januari 16, 2016

HHNS.se släpper Ole Doff - Brukade Mixtape (2016)

Som vi nämnde i föregående artikel så är Ole Doff, tidigare känd som Olsepp, en rappare från stadsdelen Majorna i Göteborg. Han har skrivit låtar och spelat in musik i över 10 år men större delen av hans arbete har aldrig blivit släppt till allmänheten. Han har en väldigt distinkt röst och ton i sin musik och utmärker sig därmed tydligt också. Ni kommer fort bli varse hur aggressivt han går in på beaten och som lyssnare får man sällan en tråkig stund. Man slungas kvickt mellan intrycken, tonlägen och skiften mellan rent emotionella dur och moll.

– “Jag älskar att skriva låtar och göra musik och det är allt det har handlat om innan. ’Brukade’ är inspirerad från ett ögonblick när hela mitt liv vändes upp och ner. Från att hata mig själv och känna ständig oro inför framtiden till raka motsatsen. Den utspelar sig i min skalle innan, under och efter att allt detta hände”, säger Ole Doff.

Idag släpper HHNS.se Ole Doffs mixtape Brukade, ett åtta spår långt tape varav sex bär lånade instrumentaler. Ni hör produktioner från Gramatik, Evil Needle, 813 och Potatohead People samt två originalproduktioner av Hofmästarn och VIAI. Rappen är inbjudande, energifylld och väl genomarbetad. Det genererar i sin tur mycket trevlig musik och ett brett sortiment av förnimmelser för alla er som tar er an projektet - vilket ni så klart ska göra! Nedan följer Ole Doffs egna ord om släppet.

"Det är omöjligt att prata om utan att det låter jävligt ostigt men jag har lovat mig själv att aldrig begränsa mig med sådant tänk igen. Det var när jag inte längre brydde mig om ifall jag skulle dö eller leva som det vände. Jag insåg att när jag slutade vara rädd för att dö så behövde jag inte heller vara rädd för att leva. Inga rädslor om att misslyckas eller vad folk tycker om mig fanns kvar, och i det ögonblicket så var jag fri. 

Jag har aldrig lagt ner såhär mycket energi i något projekt av någon form tidigare. Oavsett vad som händer så har all investering redan varit värd mödan för mig i all kärlek, utveckling och allt roligt jag har mött på vägen.

Trevlig lyssning!"

01. Nu Så Vet Jag
02. Brukade
03. Upp Och Ner
04. Den Där Mary
05. Ändstationen
06. Bla Bla Bla
07. Välkommen Åter
08. Definitionen

LADDA NED (mp3)
LADDA NED (wav)

Omslaget är tecknat av Code26, grafisk design av Viktor Isaksson. Mix/master av David Kirchhoff.

Idag släpps inte bara mixtapet utan det erbjuds även en releasefest för er som befinner er i Göteborg. Jazzhuset är platsen och klubben Love Tip! står för kalaset. Förutom Ole Doff ser ni även Axxion Pack Sound, Rudeboi Soundsystem, Infinity Sound och Rough Lynx Sound på scen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar