lördag, december 26, 2015

Sheit - StökRutan 010

Det har gått drygt en vecka sedan Daniel "Sheit" Josefsson släppte den tionde delen i StökRutan-serien.  Är ni inte bekanta med premisserna så gäller det cirka 30 minuter av komprimerat stök, sammansatt med tighta mixar av en av de bästa DJ:s jag sett live. I serien bjuds du på TRVP, exclusives, svettiga klubbangers, remixer och väl utvalda diamanter från Ledighetsmaskinens musikvalv. Den tionde installationen bjuder återigen på helsvenskt innehåll, precis som del nummer sex gjorde.

En stor del till varför vi gillar att uppmärksamma denna typen av mixtape är av egenintresse. Ni måste förstå att det är helt omöjligt för oss att vara heltäckande med tanke på hur stor hiphopscenen är, därför gör denna typen av samlingar jättemycket ogjort jobb från vår sida synligt. Jag har gjort låtarna vi uppmärksammat på något vis klickbara. Det är alltså 8 av 20 möjliga. Så stort, stort tack till Sheit som ser till att vi kan ge er övriga 12 och samtidigt generera nog med stök för vilken fest som helst. Eller som jag personligen gör - kickar igång en valfri StökRutan och ger mig ut på löprunda. Frihet och tempo i ett och samma paket.

01. Erik Lundin - Haffla
02. Ivory - Martin Dalean
03. Dilly D - Notebook (ft. Finess)
04. Daltone - VAEREMERE (ft. Organismen & Öris)
05. Europagang - Family
06. Mwuana - Marathon
07. Michel Dida - Trasig
08. Denz – Ingen Lall
09. Kalle Gracias & Griljonären – Vargtass (ft. Johan Reinhardt)
10. A.E – Där Ljudet Ekar (ft. Daltone)
11. Yemi – Håll Min Lur (Unreleased 2013 cut)
12. Pato Pooh - Sanning/Ärlig
13. Busu – Money Birds
14. Namo & Voz – Taxi
15. Gonza-Ra & Arvid Lundquist - Nattuggla
16. Malcolm B – Dom Känner Mig
17. Herbert Munkhammar & Michel Dida – Alla In
18. Daltone – Hör Som Jag Vore Döv (ft. Yemi)
19. Finess – Vi Driftar
20. Organismen – Försent Att Dö Ung (ft. Daltone)



Omslagsfoto: Sotarn (sotarn.tumblr.com)
För press/bokning och info: ledighetsmaskinen@gmail.com

Gilla på Facebook: DJ Sheit | Ledighetsmaskinen | HHNS.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar