tisdag, maj 12, 2015

Madi Banja - Du Och Jag (ft. Lorentz)

Vi var nog en hel del människor i landet som tänkte att det skulle bli svårt för Madi Banja att följa upp debutsingeln Inga Problem som släpptes förra året. Den låten gick som en löpeld genom landet lagom och jag vet inte hur många jag pratat med som förutspådde ett one-hit wonder. Många var det som siade så. När jag sen såg att LMTH/Sony Music gjorde sig redo att pusha ut singel nummer två, ja, då var förväntningarna orimligt höga och det var bäddat för en mindre flopp, i min värld åtminstone. Jag hade fel. Jättefel. Du Och Jag är en fanatisk pop-dänga med inslag av rap och R&B. Jag körde den säkert 10 lyssningar i rad redan första gången. Madi Banja gjorde det igen och nu börjar mina blickar fästas allt hårdare mot en framtida fullängdare.

En av mina personliga favoritjournalister, Camila Astorga Diaz, gjorde den roliga anmärkningen på att de gamla Lorentz-diftongerna kommit tillbaka i en 2.0-version och att även Madi Banja adapterat dessa. Orden motocross blir "motocraoz" och whatever blir "whatevuuuerr". Det är lika kul nu som då, fast bättre och mer passande. En liten avstickare i ämnet blev det där, sorry, not sorry.

Madi Banja släpper sin andra singel, denna gången tillsammans med Lorentz, via Let's Make That Happen/Sony Music. Du Och Jag är av samma karaktär som föregående singel - Inga Problem - det vill säga poppig, svängig, välarbetad, beroendeframkallande kärleksmusik.

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar