tisdag, maj 05, 2015

Kung Knas - Fri Vilja EP (2015)

Jag har en tendens att rygga tillbaka lite varje gång jag läser att något ska vara unikt och nytt. Sanningen är oftast det motsatta. Kung Knas är för mig personligen ett nytt namn men jag uppskattar vågen från Norrland som sköljer över landet just nu och Sundsvalls bidrag ska inte ses förbi. Att han dessutom både rappar och producerar uppskattas extra. Inte mycket kommer nära den känslan då en och samma person står för hela den kreativa processen och resultatet blir tillfredställande. Fri Vilja EP har ett old school-sound med en del jazziga inslag och intressanta flows. Om det är unikt och nytt? Nja, kanske inte, men helt klart finns det element som gör att det sticker ut en aning.

Sundsvallsrapparen och producenten Kung Knas släpper sin nya EP, Fri Vilja, genom Acapella Recordings.

01. Mina Polare
02. Fri Vilja
03. Mitt Recept
04. Rastlös
05. Jag Hör Röster

Lyssna via Soundcloud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar