onsdag, maj 20, 2015

Kalle Gracias & Griljonären - Ingen Annan Än Mig

Den norrländska produktiviteten tycks aldrig sina och Kusten Klick, med sin till mängden Wu-Tang Clan-liknande uppställning, har det senaste året varit en av de mer dominerande parterna. Senast vi hörde och såg från just Kalle Gracias och Griljonären var när singeln KINGZ nådde oss, om vi inte räknar ett sidoprojekt från Jakk Who, i så fall är singeln Anonym den senaste. Men, precis som på KINGZ, var det Jakk Who som producerade musiken, skillnaden i övrigt är dock markant. Där KINGZ hade klara trapinfluenser med ett hårt sound med skarpa kanter så är denna, Ingen Annan Än Mig, mycket mjukare och med mer tilltalande karaktärsdrag för en bredare massa. Kort sagt är den något åt samma håll som Ansiktet skulle kunna ge oss.

Kalle Gracias & Griljonären släpper idag nya singeln Ingen Annan Än Mig via Goldenbest Records. Låten är producerad av Jakk Who och kommer vara en del av den kommande EP:n som släpps senare i år.

01. Ingen Annan Än Mig [Prod. by Jakk Who]
02. Ingen Annan Än Mig (Instrumental) [Prod. by Jakk Who]

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar