måndag, maj 04, 2015

Gyllander - Vi Tillsammans / Vem E Jag

Gyllander upptäckte jag för rätt många år via Whoa. Framförallt tillsammans med rapparen Prendel i diverse kollaborationer. Jag har sporadiskt försökt ha koll på honom genom åren där han skapat produktioner, några få låtar och debut-EP:n Min Första EP som släpptes 2013. Idag släppte han en dubbelsingel med låtarna Vi Tillsammans och Vem E Jag. När jag sätter igång första spåret så känns det långt ifrån de tidigare grejorna jag hörde med Gyllander för ungefär tio år sedan. Då var det främst humor från denna unga kille som låg till grund för låtarna. Det känns att de projekten han på senare tid varit involverad i istället skapats i symbios med värdeorden mognad och seriösitet. Vem E Jag är den låt jag uppskattar mest på denna dubbelsingel, så den tycker jag att ni borde ge en lyssning. Båda spåren är dessutom producerade, mixade och mastrade av Gyllander själv.

Dubbelsingeln presenteras i pressreleasen med en hint om att en ny EP snart kommer och släppas och att denna singeln är startskottet för att Gyllander år 2015 kommer presentera sig på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar