fredag, maj 29, 2015

Grillat & Grändy - Kör Vi Tills Att Dör Vi EP (2015)

Det har gått hela tre år sedan Grillat & Grändy släppte sin förra EP Gendish & Gäris i maj 2012. En EP jag minns att jag spelade väldigt mycket det året, men utöver detta släppet har det varit rätt tyst från Fille och Sabo tills för några veckor sedan när dom släppte singeln Jag Har Fakking Fått Lön  tillsammans med annonseringen att en ny EP var planerad att släppas 29 maj. Det gick några veckor till och i veckan kunde vi även förhandslyssna på spåret Luren I Min Fickan från den kommande EP:n.

Precis som utlovat så släpptes idag den nya EP:n Kör Vi Tills Att Dör Vi. Den är helt klart precis vad jag förväntade mig att höra och den håller ungefär samma stuk som den förra EP:n, möjligtvis med ett stundom något mjukare sound. Det jag blev mest överaskad av var spåret Driftig som gästas av Evin Ahmad (Athena i 112 Aina om namnet inte säger er någonting). Ett hunger varvat med tungt delivery är vad man möts av och det verkar även vara det första officiella släpp hon är med och rappar på, vilket ger en nyfiken om vad hon har att bjuda på i framtiden inom detta planet. Övriga gäster är Natty Silver, Denz, Amin, Rosh och Karim.

01. Kör Vi Tills Att Dör Vi (ft. Natty Silver)
02. Jag Har Fakking Fått Lön
03. Driftig (ft. Evin Ahmad)
04. Jag Vill Oxå (ft. Denz & Amin)
05. Luren I Fickan
06. Du Vet Själv (ft. Rosh & Karim)

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar