tisdag, april 28, 2015

Mwuana - EP1: Spiridon

Detta är jag ett stort fan av. Att uppskatta en artist som väntar med ett släpp tills det är komplett och dessutom vågar hålla det bantat till en EP på 4 spår är inte svårt. Mwuana dök upp från nästan mer eller mindre ingenstans med Du Vet Att Jag Säljer i februari, åtminstone för min egen räkning var det från ingenstans. Sen kom Parranoia och det var game, set, match. Nu är det slutet av april och Mwuana känns som den mest intressanta nykomlingen på flera år. Musiken är trapinfluerad men inte enligt den klassiska formen utan det låter modernt, fräscht och genomtänkt. EP1: Spiridon är första delen i en serie av tre EP. Alla tre räknas vara ute innan sommaren slår till ordentligt. Vill du ha en förhandslyssning på den Spiridon-producerade Här För Att Stanna så finns den att ta del av via Gatuslang, där den släppts exklusivt - HÄR.

"Jag skriver med rå känsla och rått mod, utifrån den sinnesstämning jag befinner mig i. Ibland har jag total hybris, ibland tvivlar jag på mig själv och allt jag gör. Allting är hundra procent real." - Mwuana

Sollentuna tycks ha en stjärna på gång då Mwuana släpper första EP:n av tre under slutet av april, EP1: Spiridon. EP:n gästas av Dida och har på väldigt kort tid fått en storm av ros från diverse folk inom svensk hiphop. En mer hyllad EP har jag inte sett/hört på länge. Album kommer senare i år och all musik släpps via ART:ERY Music Group.

01. Du Vet Att Jag Säljer
02. Parranoia (ft. Michel Dida)
03. Dom Sa Till Mig
04. Här För Att Stanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar