tisdag, april 28, 2015

Joel Martinsson - V.T.V.P.D? Mixtape (2015)

Ett klassiskt mixtape i den bemärkelsen att det är bars över lånade beats är förhållandevis sällsynt idag, så självklart känns det uppfriskande att höra Joel Martinsson ge lite liv till den grejen igen. Dessutom lånas ett par svenska instrumentaler, från Professor P & DJ Akilles och Organismen till exempel. Joel Martinsson är från Lidköping och har tidigare släppt En Illdöing Från Lidköping (2011) och Jungelen & Kapellet EP (2014). Senare i år kommer två nya EP, en till sommaren och en till hösten. Mixtapet är släppt exklusivt via Gatuslang så det är också dit vi hänvisar er för nerladdning.

"Några år av periodvis brist på beats, ett pendlande psyke och en varierad livssituation har resulterat i 14 spretiga spår som till och med förvirrar mig själv lite smått emellanåt när jag lyssnar igenom dem. Någon röd tråd eller ett tidsenligt upplägg har jag inte haft i åtanke direkt, då låtarna har kommit till under olika omständigheter och talar ganska mycket för sig själva."

01. En Skvätt Kaffe
02. Ba Schticker (cuts Simon Alejandro)
03. BRGNxLISCHxSTHLM (cuts Simon Alejandro)
04. Vad Tar Vi På Det?
05. En Flummares Liv

06. Ljudet In På Kvällskvisten
07. Gör Den Igen
08. Joina Mig
09. Gunga På Knäna
10. Nere Med Dig
11. Vägen Hit
12. Min Egen Grav
13. Fucked Up
14. Hela Världen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar