tisdag, april 21, 2015

Davr x Ninetofive Records - Northern Lights EP (2015)

Davr, en del av Random Bastards och Ninetofive Records släpper Northern Lights EP officiellt den 24/4 men redan nu finns den ute för lyssning via Soundcloud. Davr har tidigare gjort ljudbilder åt flertalet av Random Bastards artister och då i allt från klassisk boombap, till dubstep och även en del mot de mer nutida orienterade  beaten. EP:n släpps gratis på Soundcloud och officiell distribution sker via Ninetofive  Records den 24/4, då finns den tillgänglig via iTunes Store, Spotify, Amazon och Beatport. Tracklist och länkar är som följer:

01. Northern Lights
02. How The Fuck You Sound?
03. Bottles & Beats (Staro Jazz)
04. Number One
05. Throw It Up
06. North Coast
07. Sunday Jazz



Jag tänkte att jag kunde bjuda på en riktigt fet låt som Davr producerat åt Gonza-Ra och Erk. Jag är personligen inget större fan av instrumentala släpp, men tycker definitivt att Davr är tung producent, checka hans instagram för mer övertygan om det uttalandet, och därför vill jag bjuda på något mer än EP:n ovan. När denna låten släpptes så fick Gonza-Ra och Erk mycket cred för denna, men det var ganska sannolikt en mindre skara ryggdunk hos Davr. Så, en äldre dänga som håller än idag. Vi blåser liv i den igen, tycker jag. Blästa Ut Den!

 

Mer Davr finner du via:
FacebookInstagram / Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar