torsdag, mars 12, 2015

Just x Flint - Bröd & Skådespel (2015)

Onsdag kväll, klockan närmar sig tolv och jag varvar mitt tentamensstuderande med lite musik samtidigt som jag skriver detta inlägget. Jag snubblade över Just x Flint EP Bröd & Skådespel som jag faktiskt en kort stund lyssnade lite på för några veckor sedan i sporadiskt klickande på SoundCloud precis innan jag skulle lägga mig. Jag glömde helt av att kolla upp lite närmare när den var släppt tills när jag för en stund sedan fick tipset om EPn via mail av Flint och insåg att det var ett färskt släpp när jag sprang på den förra gången. Som tur är ger sådana upplysningar mig möjlighet att uppmärksamma släpp som denna EP. Sköna beats, scratch, cuts i en helhet som Just och Flint själva valt att kortfattat beskriva som:
"För dem som slutat känna efter. För dem som genom enfaldig underhållning bedövar undran och reflektion. Här är Bröd och Skådespel; en orubblig realism som fångar och tar ner det andliga till gatorna. Här möts drömmande melodier med aforism. Här balanseras det som varit med det som är för att skapa en begriplig morgondag. Det är dags att avlägsna skyddslapparna, vidga tunnelseendet och sluta fly."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar