onsdag, februari 11, 2015

Rosh - Svart Diamant EP (2015)

Jag tror att alla som hörde Linda Piras remix på Knäpper Mina Fingrar som släpptes förra året lade märke till den artonåriga rapparen Rosh från Nyköping. Både på grund av tungheten i rösten, men även på grund av den unga hungern och ordvridningen i sin text som gjorde att man fick fundera lite under hennes vers. Förutom medverkandet denna remixen så medverkade hon även förra året på Ison & Filles senaste album Länge Leve Vi på låten New Shit, Sakarias album Atlanten på låten Feng Shui och Mack Beats singel Chicken Teriyaki. Året innan dess medverkade hon även på Mack Beats album Centrum på låten Passé och i höstas släppte hon sin första solo-singel Karma. Idag släppte hon sin debut-EP Svart Diamant som innehåller fem spår där Mack Beats står för produktionerna. EPn i sig är spretig rent stilmässigt vilket är helt okej eftersom man inte blir uttråkad och framförallt eftersom att det gör en väldigt intresserad vad som komma skall.

01. Svart Diamant (Feat. Vaz)
02. Gamet I Min Ficka
03. Syster
04. Jag & Mina (ft. Grillat & Grändy)
05. Bara Vara Jag

Utöver dagens EP-debut så kommer Rosh under våren även vara aktuell med Sverigeturnén "Ikväll Är Vi Kungar" tillsammans med tillsammans med Lilla Namo, Blen och Petter. Bakom spakarna hittar vi dessutom inga mindre än DJ Sleepy och DJ Taro.

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar