fredag, april 04, 2014

Niklas Von Arnold - Svenska 1 (2014)

Niklas Von Arnold har en hel del singlar, för att inte nämna två album, på engelska bakom sig och den inbitne soul-lyssnaren har säkert snubblat över hans namn förut. Idag debuterar han med ett svenskspråkigt album, via RecRec/Cosmos Music Group, och jag tror att jag upplevt ett mindre "halleluja moment" faktiskt. Detta är riktigt bra och snyggt producerat. De två första låtarna fick mig att drömma, och längta efter, evigt outtröttlig förälskelse, spontanitet, kompromisslös lycka ackompanjerad av en stor tallrik jordgubbar och ett glas champagne i parkgräset en solig sensommardag. Ni vet, den där "jag svävar på moln"-känslan. Två spår fick mig att känna allt detta. Tänk vad resten kan göra. Tidigare har Niklas gjort musik med bl.a. Simon Emanuel och, eftersom det finns ett citat jag kan bjuda på av honom, så gör jag det.

"Niklas Von Arnold är en grym artist och producent som jag haft äran att jobba med både på min förra platta och på ny musik som kommer ut i år. Idag släpper Niklas sitt första svenskspråkiga album med den passande titeln Svenska 1."

01. Söta Du
02. Tragedi
03. Punk
04. Just Det
05. Tidvatten
06. Håll Andan
07. Dina Händer
08. Se På Mig
09. Katarina
10. Förlorarna

Köp via iTunes Store (Släpps 7 april)

Mer info?
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar