onsdag, mars 26, 2014

Lorentz - Visa Mig Vägen

Lorentz nya singel Visa Mig Vägen, som premiärspelades i Musikguiden i P3 igår, är ute och släppt idag. Ja, du såg rätt. Lorentz kommer senare i år släppa ett soloprojekt via Let's Make That Happen och Sony Music. Bara en gäst har hittills avslöjats och det är Say Lou Lou, resten vill Lorre hålla hemligt. På produktionssidan är det Lorentz själv som producerat, dock med hjälp av Oskar Lowitz och Vittorio Grasso. Andra producenter ska finnas på två spår, t.ex. denna singeln är producerad av Hannes Netzell och Gustav Fagring.

"- Skivan är inte så poppig, eller jag tänker att det jag gör alltid är hiphop i grunden oavsett vad jag gör men att det drar mer åt r&b-hållet, liksom. Jag sjunger mer på nya skivan. Sjunger här nere, alltså sjunger med en mörkare röst, inte så falsettigt liksom. Det är väl lite mer åt det hållet, det låter lite mer r&b", säger Lorentz till Rodeo.net 

Lyssna på nya singeln via Spotify genom att klicka på länken här under.

Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar