torsdag, februari 20, 2014

Organismen - Alla Kungar Bär Inte Krona (2014)

Idag släpper Organismen sitt fjärde album och, efter att ha lyssnat på det hela natten, kan jag inget annat än tycka det är ett av hans starkaste verk till dags dato. Albumet är tio spår långt och gästas av Öris, Chords, Roffe Ruff, Yemi, och Daltone. På produktionssidan hittar vi Chords, DJ Large och Martin Skogehall. Det hela är paketerat och släppt via Ledighetsmaskinen.

Första singeln ut var den eleganta hemorts-hyllningen Uppsala, som sedan följdes upp med Jag & Min Guzz. Den sistnämnda har helt magiska tummor, vilket jag tror jag nämnt förr. Personligen tycker jag att Molly Sandén är spåret som slår hårdast. Vilka verser! Den tog jag till mig fort, men även Svindel, Ta I Trä och Vart Ska Du fick snabba replays. Nog från mig. Tack Organismen, du har gjort det igen!

01. Svindel  [Prod. by Chords]
02. Ta I Trä  [Prod. by DJ Large]
03. Jag & Min Guzz  [Prod. by DJ Large]
04. Ljusår  [Prod. by DJ Large]
05. Molly Sandén (ft. Öris)  [Prod. by Martin Skogehall]
06. Vart Ska Du  [Prod. by DJ Large]
07. Medicin (ft. Öris & Chords)  [Prod. by Chords]
08. Uppsala  [Prod. by DJ Large]
09. Det Bästa Året (ft. Öris, Daltone, Yemi & Roffe Ruff)  [Prod. by DJ Large]
10. Fyra Dagar Innan Snön  [Prod. by Chords]

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar