torsdag, oktober 04, 2012

Näääk - Mannen Utan Mask (2012)

Mannen med landets skönaste gung är tillbaka efter ett par års vila från albumsläpp. Näääk släppte för ett par dagar sedan sitt andra album, Mannen Utan Mask, och i vanlig ordning levereras hans alldeles egna signum över riktigt välproducerade toner. Få har den leveransen som Näääk har, så är det bara. Vi gungade väl alla runt på stan med Jetlag i öronen under sommaren, eller?

En snabb anekdot bara. Jag har sett Näääk och Nimo live en gång, och en gång bara. Då var dom förband till Talib Kweli på Mejeriet i Lund och jag minns inte exakt vilket år det var, men första albumet var släppt - Näääk Vem?. Dom levererade riktigt tungt. Kan vara en av dom roligaste förband jag sett, pga vibben. Så, det var allt.

Checka nya grejen!

01. Intro
02. Vi Är Kvar Här (ft. Nimo)
03. Nycklarna Till Staden
04. Blåser Min Rök (ft. Nimo)
05. Stunderna Vi Haft (ft. Melo)
06. Tills Vi Dör
07. Jetlag (ft. Nimo & Melo)
08. På Studs (ft. Stockholmssyndromet)
09. Hela Livet (ft. Adiam Dymott)
10. Bland Stjärnorna
11. Om Det Är Så
12. Ormarna Jag Ser Dom (ft. Alpis)
13. Var E' Guzzarna? (ft. Chapee & Abidaz)
14. För Musiken (ft. Thomas Rusiak)
15. Mannen Utan Mask

Lyssna via Spotify
Köp via iTunes Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar