fredag, augusti 24, 2012

LOVEMARK - WHAT YOU ARE MISSING

Lovemark är aktuell med ny singel, What You Are Missing, från kommande EP-projektet Providing Meaning & Purpose. För er som inte känner till Lovemark så kan jag berätta att han är en av Skånes alla gamla hiphoprävar som figurerat mycket i Lund/Malmö-området under sena 90-talet och tidiga 2000-talet. Bl.a. var han involverad i projekt rörande Down South Ballers-medlemmar och jag tror faktiskt han var med på Saarvi Records-kompilationen Extra Gott Vol.1, men det kan jag inte svära på. Tycker mig bara ha ett vagt minne av just det.

Jag tänkte bjuda på ett par ord från pressutskicket som låter väldigt lovande för Lovemarks kommande skiva, som kommer släppas via Strong Will Music. Så här låter det: "Hip hop used to be something of us, by us, and for us. It needs to be that again. The single "What You Are Missing" is about people who all of a sudden just see and hear Lovemark, and it seems to have come out of the blue. But really, Lovemark has been working towards this his whole life."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar