onsdag, juli 04, 2012

VAD VET DU OM LE$?!

Jag ska inte sitta här och bli alldeles för långrandig eller försöka skryta med en kunskap jag inte besitter. Det jag vill komma fram till är att jag är ett stort fan av Houston och alla dess artister, med väldigt få undantag faktiskt. Min absoluta favorit är Slim Thug, tätt följt av A.B.N.-grabbarna Z-Ro och Trae Tha Truth. Paul Wall är en annan favorit, men detta ska inte handla om någon av dessa. Jag vill introducera Le$ för er som inte redan känner till honom.

Le$ är en del av den välkända gruppen Boss Hogg Outlawz och tillhör den nya generationen av unga och hungriga rappare från staden Houston. Med en rad kvalitativa mixtape-släpp bakom sig så ser framtiden minst sagt ljus ut. Jag vågar påstå att det är ett namn ni borde lägga på minnet, för han kommer bli stor/större. Detta året har han droppat två mixtapes som tillhör det absoluta toppskiktet, åtminstone sett till söder-rap och de tapes som släppts ifrån "The 3rd Coast". Enligt min mening är det bara Big K.R.I.T. som släppt bättre grejer, men det är en annan historia.

Anledningen att jag tar upp detta är att få svenska sidor har uppmärksammat dessa släppen, och därför kändes det någon nivå viktigt att få ut det. Gratis musik, som är så här bra, får inte missas. Jag erbjuder er därför Le$ Is More (2012) och Playa Potna (2012).

S/O till GrandSmack.se för deras grind! Fet sida/blogg som har gott om material med Le$ och självklart mycket annat. Rekommenderas starkt!

Länkar till mixtapen efter hoppet >>


01. Mind Right
02. Don't Die (ft. Mug)
03. Still Smokin'
04. Bitches (Stray G-Mix) (ft. Devin)
05. Who's The Man (ft. Slim Thug)
06. Mufucka (ft. Mug & Lil' Boss)
07. From Da South
08. April 15th (ft. Young Von)
09. Baller
10. Trill Nigga
11. So Thod (ft. Young Von)
12. Swang
13. Gettin' High
14. Mind Playin' Tricks (ft. Killa Kyleon & Slim Thug)
15. Ain't That A Bitch (ft. Mr. Turner)
16. Pimp Tight (ft. Dre Day)
17. Peep Da Picture 2K12


LADDA NER (.torrent)


01. Intro (ft. Slim Thug)
02. Shut It Down (ft. Slim Thug & Chamillionaire)
03. Mothership (ft. Bun B)
04. Playamade
05. 3rd Coastin’ (ft. Killa Kyleon & Paul Wall)
06. Hustla (ft. Slim Thug & J-Dawg)
07. Grippin’ Grain (ft. Big K.R.I.T.)
08. '64 Chevy
09. My Car (ft. Slim Thug, Kirko Bangz & Mug)
10. Smokin’ Exotic (ft. Slim Thug)
11. Sippin’ (ft. Indeed)
12. Top Of The World
13. Doin’ My Thang (ft. Slim Thug, Mac Miller & Dom Kennedy)
14. Keep It Playa (ft. Mookie Jones & Big K.R.I.T.)
15. Making Noise (ft. Lil' Keke, Mug & Dre Day)
16. Wanna Choose (ft. Pimp C & Slim Thug)
17. Get Low (ft. Marcus Manchild, Big K.R.I.T. & Slim Thug)
18. RNS
19. O.C.D. (ft. Killa Kyleon & Slim Thug)

LADDA NER (.torrent)
LADDA NER (Sharebeast)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar