måndag, juli 23, 2012

G-SIDE - CHOPPED & SCREWED BY TRAPPADON (2012)

G-Side må vara ganska okända för stora delar av svenska hiphop-heads men för oss som ändå hört deras musik och följt dom ett tag åtminstone, vi vet att dom har ett par nästan tidlösa klassiker i sitt bagage. Närmst tänker jag på Speed Of Sound från deras platta Starshipz And Rocketz (2008), som var, och är, en otroligt köttig låt.

Nu undrar ni kanske varför i hela helvetet - ursäkta min franska - som jag lägger upp ett C&S-tape med dom här? Vad är min vinkel? Jo, det är ju Trappadon som screwat det hela. Trappadon är till vardags en tredjedel av den Malmöbaserade gruppen Trappmusik, men där rappar han. Vi hade en kort diskussion på facebook och det visar sig att han har ett stort intresse för denna C&S-kulturen och han tar sina egna screwar på stort allvar. Jag, som delar detta intresset med honom, måste påstå att han gör ett bra jobb och precis som han själv sa så hackar han inte sönder låtarna, utan snarare ger dom en extra dimension och kanske till och med förbättrar dom. Så, för att knyta ihop denna långa säcken jag skrivit ihop här, så kan jag rekommendera spår 1 på tapet, Speed Of Sound, som han har höjt till skyarna och faktiskt gjort bättre än sitt orginal. Där är det punkt!

"Personligen är jag helt äckligt stolt och nöjd över hur det blev. Kommer pumpas i mitt sovrum och min trunk länge framöver. 60 bpm är njutningens tempo, hehe." - Trappadon

S/O till SteadyBloggin'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar