tisdag, juli 10, 2012

Curren$y & Harry Fraud - Cigarette Boats EP (2012)

Jag hinner knappt lägga upp ett släpp ifrån Curren$y innan det är dags för ett nytt. Bara detta året så har han släppt 5 projekt om jag räknat rätt.

Curren$y - Here EP
Curren$y & Styles P - The 1st 28
Curren$y & Sean O'Connell - Muscle Car Chronicles (Album)
Curren$y - Stoned Immaculate (Album)
Curren$y & Harry Fraud - Cigarette Boats EP

Nu gäller det en gratis EP, FreEP, som är gjord tillsammans med producenten Harry Fraud - som i sin tur nyligen släppte ett helt album tillsammans med Smoke DZA. Amerikanarna jobbar, det är en sak som är säker.

EP är ruskigt vass, det vågar jag påstå efter ett par lyssningar. Jag tror att Curren$y funnit sitt sound nu efter en rad producent-samarbeten som detta. Ni minns kanske Covert Coup tillsammans med Alchemist, som exempel?! Den tillhör enligt min mening något av det sämsta han släppt, om än den inte är usel rakt igenom. Ski Beatz är en annan, mer lyckad, kombination som han gjort tidigare. Denna EPn kommer aldrig göra dig besviken dock. Prova, och se!

01. Leaving The Dock
02. WOH (ft. Styles P)
03. Biscayne Bay
04. Mirrors (ft. Smoke DZA)
05. Sixty-Seven Turbo Jet

LADDA NER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar