måndag, juni 04, 2012

VIDEO: MATTE CALISTE - VID MIN SIDA (ft. DANI M & SEBBE STAXX)


Matte Caliste släppte ganska nyligen en EP betitlad Stadsbild Vol.1, där bl.a. denna låten fick berika innehållet och helhetsintrycket. Vid Min Sida gästas av Dani M och Sebbe Staxx (Kartellen) och är för mig ett bevis på den sistnämndes utveckling och ja, mognad. Det är främst han, Sebbe, som får mig att trycka repeat på denna låten och köra den 5ggr i följd. Regisserad av Critical för Basementality Pictures.

EPn finns att lyssna på i sin fulla kontext via Spotify, eller om du vill "äga musiken" så kan även iTunes tillämpas i sin enkelhet. Jag rekommenderar definitivt en genomlyssning eller tre. Matte Caliste (Blast Off Productions) är en väldigt begåvad producent som jag personligen hoppas få höra mer av inom kort.

01. Stadsbilder (ft. Jaqe & Mohammed Ali)
02. Överlever Dessa Tider (ft. Alpis & Södra Sidan)
03. Vid Min Sida (ft. Dani M & Sebbe Staxx)
04. Ingen Som Mej (ft. Lani Mo, Cedd & Jeff)
05. Anomi (ft. Max Peezay & Pikanen Beats)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar